Miscellaneous thoughts / Pensées diverses

English

  • Fascism is, unlike liberalism or marxism, not a coherent theory in itself. I think that the fascist is like a peasant from the French Vendée who doesn’t serve his king nor protects the priests. Fascism must be redeemed form its imprisonment in the Third-Estate and in revolutionary nationalism.
  • The Christian Democrats of today basically adhere 1% to Christendom’s politics, 1% to classical democracy and 98% to the secularist EU oligarchy.
  • Alain Escada is not charismatic but he is smart. He can revive the Belgian far-right which is very unpopular by associating it with the French one, because in France the media doesn’t omit the far-right from its news. Many Walloon Belgians watch French TV and can thus learn that the far-right is there for them.
  • Existentialism in politics is suicide. The former is about the individual’s intimate condition as a human person, the latter is about the superficial mechanism of the collective.

 

Français

  • A la différence du libéralisme ou du marxisme, le fascisme n’est pas une théorie cohérente en soi. Je pense que le fasciste est comme un paysan de la Vendée française qui ne sert pas son roi, ni protège les prêtres. Le fascisme doit être sauvé de son emprisonnement dans le Tiers-État et le nationalisme révolutionnaire.
  • Les chrétiens-démocrates d’aujourd’hui adhèrent essentiellement 1% à la politique de la chrétienté, de 1% à la démocratie classique et 98% à l’oligarchie laïque de l’UE.
  • Alain Escada n’est pas charismatique, mais il est intelligent. Il peut redonner vie à l’extrême-droite belge (qui est très impopulaire) en l’associant à l’extrême-droite française, car en France les médias n’omettent pas l’extrême-droite des actualités. De nombreux Belges wallons regardent la télévision française et ainsi pourront savoir que l’extrême-droite belge est là pour eux.
  • L’existentialisme en politique c’est un suicide. Le premier est concerné avec la condition intime de l’individu en tant que personne humaine, le second – avec ​​le mécanisme superficiel du collectif.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s